Warning: session_start(): open(/var/www/www/helysegek.hu/tmp//sess_hfbashsn80tesona72n4v6bd71, O_RDWR) failed: Disc quota exceeded (69) in /var/www/www/helysegek.hu/www/main.php on line 22
hajók, vitorlás, Regina30 - hajo_ vitorlas_Regina30 - felszereltseg hajók, vitorlás, Regina30
Belépés
FõoldalHírekKeresésOldalakHirdetésekNévjegyekRegisztrációBelépés
Felhasználói név
Jelszó


Elfelejtette jelszavát?
Főoldal
Új hajók
Felszereltség
Vitorlázat
Rendelhető Extrák
Használt hajók
Kép galéria
Onlie ajánlatkérés

Regina30R

Alapadatok:

L.ü.A.: 9100 mm

I: 9500 mm

P (H): 10150 mm

J: 2850 mm

E (B): 3500 mm

X: 850 mm

SpL: 3200 mm

SL: 9600 mm

SMW: 5850 mm

SF: 5550 mm

Ht: P+X= 11000 mm


A hajót következő alapfelszereltséggel látjuk el:

héj, deck borda rendszer összeépítve

tőkesúly osztályelőírásnak megfelelő

fedélzeti veretek,

rozsdamentes korlátok,

csörlők (2db 6-os, és 2 db 7-es méretű),

bikák (4db),

focksín,

rozsdamentes orrbelépő,

hátsó kiülő rozsdamentes acél,

kötélfordítók,

kapaszkodók,

fock roll stb.

Járópadozat rétegelt lemez 18mm

dörzsléc fémből

kormány, kormány rudazat

bútorzat megállapodás szerint

oldal kárpitozás (szőnyeg)

mennyezet kárpitozása vagy műanyag.

ablakok (fuxy nyitható, hátsó kabin 1 db nyitható, 2 db fix plexi ablak)

bejárati plexi

vízellátás konyhai kiépítés (csaptelep, szivattyú, víztartály, mosogató)

árbóc: alumínium profil,

álló és mozgó kötélzettel,

baum alumínium profil,

Külön rendelhető extra tételek:

  • Gélezett vízvonal csík
  • Kétszínû deck (szürke csúszásgátló)
  • Furlex profilvorschtagos fockroller (verseny)
  • Bamar profilvorschtagos fockroller (túra)
  • Verseny szerelvények (2db. No. 16-os csörlõ, csigák, klemmek, sínek a genuához, spi elõkészítés)
  • Könnyen kezelhetö achterstag (felár)
  • Compass a homlokfalba építve (nem világítós)
  • Szélirány és szélsebesség műszer
  • Sebesség és mélység mérő
  • Spi szerelvények (baum, schottok, racsnis csigák, schott lefeszítõk, felhúzó és baum rögzítõk)
  • Motortartó (levehetõ, magassága állítható)
  • Yamaha 5 LE külmotor beépítése
  • Felszereés csomag a vizsgáztatáshoz
  • Szállítás a Balatonra, vízretétel, összeszerelés, átadás
  • Vizsgáztatás (idõpontja a Hajózási Felügyelet által kiírt idõpontokat és helyszíneket figyelembe véve)
  • Fürdőlétra
  • Elektromos kiépítés 220V parti csatlakozó és akkumulátortöltõ
  • Rádió beépítés szerelési díj
  • Kockpit és ülés Teakfa lécezéssel
  • Járó felület és hátsó tároló fedél Teakfa lécezéssel
  • Utánfutó: horganyzott, vizsgáztatva

. Regina hajóosztály általános elvei

1.1
A REGINA egységes, az osztályelőírás keretei között szabad tervezésű hajóosztály. Az osztályelőírás célja az egységesség lehetőség szerinti biztosítása az előnyadás nélküli versenyzés érdekében.

1.2 Osztály jelzése a nagyvitorlán RAX.

1.3 A REGINA típusú hajónak verseny- és túravitorlázásra alkalmasnak kell lennie. Ez annyit jelent, hogy zárható kajüttel és min. 4 személy részére beépített fekhellyel kell rendelkeznie. Az általunk gyártott hajók esetében 6 kényelmes fekvőhelyet alakítottunk ki. Ebből a hátsó és az orr kabinok duplák, míg a szalonban 2 egyszemélyes fekvőhely került kialakításra.

1.4 A nem kívánt konstrukciók kialakulása, ill. az egységesség védelmében az osztályelőírások változtatására csak az Osztályszövetség éves közgyűlésén, 2/3-os szavazattöbbséggel kerülhet sor. Technikai módosításokat versenyen kívül kell kipróbálni. Elegendő próba után az osztály Technikai Bizottsága dönt, hogy a változtatási javaslatot a közgyűlés elé terjeszti-e. Az egyes versenyzők által bevezetni kívánt -általuk kisebb jelentőségűnek ítélt- változtatásokat a Technikai Bizottsággal véleményeztetni kell, hogy nem sérti-e az osztályelőírásokat. Ezen előterjesztést elfogadta az osztály

1.5 Az osztály minden hajóját az Osztályszövetség által jóváhagyott felmért, hitelesített, regisztrált sablonból, az osztályelőírásban lévő méret- és egyéb előírások betartásával kell építeni. Az építésre vonatkozó minden módosítási szándékot a Technikai bizottsággal engedélyeztetni kell.

1.6 Az osztály igazgatása az Osztályszövetség feladata szoros együttműködésben a Magyar Vitorlás Szövetséggel és szerveivel.

1.7 Az osztályelőírás 2007. január 1-től érvényes. Az osztályelőírás 9 számozott oldalból áll.

2. Fedélzet és hajótest

A test anyaga kizárólag üvegszál és poliészter gyanta kombinációja lehet. Szendvics szerkezet kialakítása a fedélzet szilárdsági értékek emelése érdekében megengedett. A hajótesten is alkalmazható a szendvics szerkezet, azonban a hajósúly alsó határának korlátozottsága miatt a szilárdság szendvics anyag nélkül is biztosított. Az általunk készített

3. Tőkesúly

A hajó tőkesúlya acél hordozólemezre öntött ólom. A tőkesúly maximális tömege 1000 kg., melyet a gyártó köteles garantálni. A tőkesúly alakja, tömege és helyzete nem változtatható. A tőkesúly minimum 5 db. csavarral van felerősítve a hajógerincre. Az Osztályszövetség csak a Navália Kft. tulajdonában lévő regisztrált sablonban gyártott tőkesúlyt fogadja el. Az előírás csak a 2007. január 1. után gyártott hajók tőkesúlyaira illetve ezen időpontot követően gyártott tőkesúlyokra érvényes.

4. Kormánylap

A kormánylap szabad tervezésű üvegszál és poliészter gyanta kombinációjából készül, melybe acél kormány tengely van belaminálva nyomaték átadó lemezekkel.

5. Felmérés, felmérési bizonyítvány, regisztrálás

5.1 Osztályversenyeken csak olyan hajók vehetnek részt, amelyek a tulajdonos nevére kiállított az Osztályszövetség által lepecsételt érvényes felmérési bizonyítvánnyal rendelkeznek.

5.2 A felmérési bizonyítványt az MVSZ valamely, az Osztályszövetség által felkért felmérője (az Osztályszövetség követelményeivel egyeztetett formanyomtatványon ) állítja ki. A felmérési bizonyítványnak tartozéka az MVSZ által is elismert súlymérés dokumentálása. Felmérő nem mérhet fel olyan hajót, árbocot, felszerelést, vitorlázatot, amelyet ő készített ill. amelynek tulajdonosa (társtulajdonosa), versenyszemélyzetéhez tartozik vagy egyéb módon érdekelt.

5.3 Az első felmérés után a tulajdonos felelős az osztályelőírások betartásáért. Ellenőrző felmérés során megállapított eltérés a versenyből való kizárást, ill. a versenyeredmény megsemmisítését eredményezheti.

5.4 A felmérési bizonyítványt be kell nyújtani az Osztályszövetséghez. Jóváhagyás után az Osztályszövetség felmérési plakettet ad ki, amely bizonyítja, hogy a hajó előírásszerűen fel van mérve. Ezt a plakettet a hajó tükrére jól látható helyen fel kell erősíteni.

5.5 A felmérési bizonyítványt tulajdonosváltás esetében érvényesítésre kell nyújtani, a régi és az új tulajdonos nyilatkozatával, hogy a hajón semmi olyan átalakítást nem végeztek, ami az osztályelőírást sértené. Amennyiben változás történt a testben, a riggen, a vitorlázatban stb.- a felmérés aktualizálása szükséges (pótfelmérés).

5.6 A regisztrálást az MVSZ Nagyhajós Bizottsága végzi, ugyancsak ott igényelhetők a rajtszámok is. (Természetesen a Közlekedési Felügyeletnél is nyilvántartásba kell vetetni a hajót.) Az Osztályszövetség a fenti szervezeteknél beszerzett nyilvántartási számok alapján veszi a hajót saját nyilvántartásába.

6. Méretelőírások


6.1. Kötelező méretek

teljes hossz (L.ü.A.) max. 9100 mm. Leszerelhető orrkilépő nélkül.

szélesség (Br) 2850 mm

vízvonalhossz (L.W.L.) 7060 mm.

merülés (T.) max. 1700 mm.

súly min. 2700 kg. az alábbi szempontok szerint.

A felmérési súlyba az alábbi felszerelések tartoznak, melyeket a hajón kell tartani versenyzés közben :

egybe épített hajótest bútorokkal,
fiókokkal,
fedelekkel,
funkcionális veretekkel,
matracokkal,
rudazat álló és mozgó kötélzettel,
orrvitorla betekerővel.
1 garnitúra felmért/regisztrált vitorla
előírt nagyságú horgonyok, összes olyan felszerelés melyet a HSZ.előír.
kikötő kötelek,
hajólevélben szereplő kül, illetve bel motor,

Pótsúly: A 2700 kg-os felmérési súlyhatárt el nem érő hajókat pótsúllyal kell ellátni. A pótsúlyt a hajótest belső részében kell rögzíteni (laminálni). A pótsúly elhelyezésének tényét a felmérési dokumentációban fel kell tüntetni.


6.1.2 Ajánlott méretek

merevítő falak száma min. 2 db

6.2. Az árboc méretei

Az árboc alumínium ötvözetből készül. Kúposított kivitel megengedett. A kúposítás a hátszélvitorla felhúzó csiga felett kezdődhet. Backstag használata nem megengedett.

vitorlázat magassága (Ht) max.: 11000 mm.
hátszélvitorla felhúzó csiga felső vízszintes érintőjének magassága: 9690 mm.
baum felső élének magassága az árboctőtől: 850 mm. kötelező méret
vorstag bekötési pontja Imax: 9500 mm. deckig mérve
hosszú oldalmerevítő bekötési pontja max. : 9500mm.
száling helye: 4800 mm. ± 30mm tűréssel
száling hossza / hátranyilazottsága: 910/420 mm.

6.2.2 Nagyvitorlarúd méretei

a nagyvitorlarúd alumínium ötvözetből készül, keresztmetszeti méretei nem meghatározottak,
hossza nem meghatározott, azonban a nagyvitorla felmérési méretének megfelelően felmérési jel elhelyezése kötelező,
helye az árbocon kötelezően meghatározott (850 mm. felső él magassága a fedélzettől)

6.2.3 Hátszélvitorla kitámasztó rúd méretei

anyaga alumínium,
anyaga és keresztmetszeti méretei nem megkötöttek,
hossza (SPLmax.): 3200mm.
teleszkópos spi-baum csak akkor használható, ha hossza teljesen kihúzott állapotban nem haladja meg a fenti értéket.

6.3 A vitorlázat maximális méretei

Egyidejűleg egy nagyvitorla, egy orrvitorla és egy hátszélvitorla viselhető. A vitorlázat kötelezően betartandó méretei az alábbiak (értelmezésüket ld. Az osztályelőíráshoz tartozó rajzon)

vitorlázat magassága (Ht=x+P): 11000 mm.
felmérési magasság (P): 10150 mm.
nagyvitorlarúd felmérési hossza (E): 3500 mm.
orrvitorla háromszög magassága (I): 9500 mm.
orrvitorla alsó él bázis (J): 2850 mm.

Orrvitorla maximális méretei:
alsó él hossz (F): 4400 mm.
első él hossz (Lu): 9450 mm.

7. A mi változtatásaink

Olyan hajót építünk amely megfelel a balatoni hajózás elvárásainak. Olyanoknak ajánljuk ezt a hajót akik szeretnek sok időt a parttól távol tölteni. Az alap koncepció az volt, hogy olyan oszály-hajót építsünk amellyel a család is kényelmesen tud kikapcsolódni és az amatőr versenyeken is eredményes részt lehet venni.

A kialakításban a legjobb helykihasználás és biztonság voltak a fő szempont. Kinyitottuk a tükröt, így kényelmesen lehet fürdeni. Szerkezet megerősítésével kiváltottuk az árbóc merevítőt a fuxyban és egybe nyitottuk a fuxy kabint a nappalival. Csak a hátsó kabin zárható alap kivitelben. Így olyan tágas teret kaptunk a nappaliban amely jelen méretek és hajóosztály esetében nagyon szokatlan.

Tároló rekeszekben sincs hiány minden lehetséges helyet kihasználtuk a kényelem szempontjai figyelembe véve.


Hír keresés
Minden oldalon
Tartalmaz
Kezdõdik
Pontos egyezés
developed by Centrumnet Systems